Podzim nás obklopuje v celé své kráse a barevnosti. Venku si ho s dětmi užíváme naplno. Sbíráme listy, kaštany a žaludy, prohlížíme si změny, které se v přírodě v tomto ročním období dějí. Podzim je pro nás ve Čtyřlístku velké téma. Naučily jsme se básničku:
STROMY
Létá listí mezi stromy,
poletuje mezi domy.
Stromy spolu závodí,
kdo je nejdál odhodí.
Společně provádíme dechová cvičení. Napodobujeme vítr, vánek, vichřici, snažíme se je vyjádřit i pohybem a děti to velmi baví. Nacvičily jsme další básničku s pohybem. Tentokrát se jmenuje Hrábě. Každý den také zpíváme. Nyní jsou na pořadu dne písničky o podzimu: Podzimní, Vlaštovičko leť, Prší, prší, Sedí liška pod dubem, Běží liška k Táboru aj.
Nasbírané listy a plody jsme využily naplno. S listy jsme dělaly tzv.frotáž, voskovkou jsme kreslily na papír, pod kterým byly položené různé druhy listů, čímž nám vznikl krásný obrázek. S kaštany jsme počítaly. Děti měly za úkol přikládat k puntíkům na kartičce stejný počet kaštanů a výborně to šlo úplně všem. Největší zábavu jsme si užily při sestavování obrázků z kaštanů a žaludů. Fantazii se meze nekladou, takže si na fotografiích můžete prohlédnout, jak se děti snažily a jak se jim obrázky vyvedly. Máme z nich radost, protože jsou moc šikovné. 😉 Oslavily jsme také narozeniny malé Ani. Děti jí jednotlivě popřály a potom společně zazpívaly narozeninovou písničku.
Více fotografií najdete >>> ZDE <<<
V posledním týdnu v září jsme se ve Čtyřlístku zaměřili na ježka. Nejprve jsme si prohlížely knížky, obrázky, encyklopedie. Přečetly jsme si bajku O chytrém ježkovi. Děti potom řadily obrázky z příběhu podle dějové posloupnosti a také si zahrály “ježčí” pexeso. Na magnetickou tabuli si děti vyzkoušely nakreslit ježka podle básničky. Naučily se také další básničku s pohybem:
JEŽEK
Já jsem ježek malinký,
na těle mám bodlinky.
Ikdyž malé nožky mám,
pořád s nimi utíkám.
A pak když se unavím,
do listí se poradím.
Ježka jsme si i vyrobily. Na šablonku nalepily děti předem nasbírané listy jako bodlinky a dokreslily detaily. Ježka jsme nakonec nalepily na zelený papír a obrázek byl na světě. 😉 Starší děti měly za úkol v bludišti na pracovním listě najít správnou cestu ježka pro jablíčka. Zahrály jsme si také pohybovou hru Na bodlinku.
Více fotografií najdete >>> ZDE <<<
V úterý 21.ledna jsme se s dětmi vypravily do Městské knihovny v Nymburce, abychom se dozvěděly nejen to, kdo vymyslel postavičku Krtečka, ale seznámily se podrobněji i s několika příběhy o něm samotném. Paní knihovnice velice poutavou a hravou formou vyprávěla o panu spisovateli Zdeňku Milerovi, co všechno předcházelo tomu, než se Krtek narodil a jak vznikaly příběhy o něm a jeho kamarádech. Zapojovala děti aktivně do příběhu, takže s nadšením spolupracovaly a jen tak mimoděk se dozvídaly a učily spoustu nových věcí. Sestavovaly jednotlivé obrázky z pohádky Jak krtek ke kalhotkám přišel podle správné dějové linky, četly si společně několik dalších příběhů, odpovídaly na různé otázky. Děti si procvičily nejen svoje chytré hlavičky, ale i pohyb při hrách nebo pantomimě. Zkrátka užily si dopoledne opravdu naplno a musíme uznat, že nás příjemně překvapily svými vědomostmi a aktivitou. Na závěr se směly projet s Krtkem v dřevěném vláčku nebo si půjčit a prohlížet různé dětské knížky podle své volby. Jelikož se nám všem v nymburské knihovně moc líbilo, určitě se tam ještě v budoucnu vrátíme. 😉
Více fotografií najdete >>> ZDE <<<