V prvním školním týdnu jsme se věnovali s dětmi především pravidlům a samotnému chodu školky. Připravili jsme dětem piktogramy, které se dětem lépe zapamatovávají. Pro děti, které do Čtyřlístku docházely minulý rok, to bylo pouhé připomenutí a velice se nám líbí, že tyto děti se aktivně podílejí na vštípení pravidel i nově příchozím. Také jsme se hodně věnovali hudbě. Naučili jsme se novou píseň “Do školky”, kterou jsme vylepšili hrou do rytmu na Orffovy nástroje (dřívka, triangl, drhlo, ozvučná vajíčka). Děti nástroje ohromily, každý si chtěl vyzkoušet především triangl a drhlo. Museli jsme si vysvětlit, kdy jaký nástroj hraje, např. dřívka každou 1. dobu nebo triangl každou 4. dobu (není to jednoduché, ale většina svůj úkol splnila). Dále jsme si povídali o nejlepším kamarádovi – co mohu udělat pro to, aby byl šťastný a naopak, když je smutný, jak ho rozveselit a vším si ukotvovali základní prosociální cítění. Kamaráda si děti i nakreslili na vystřižené postavy a pak nám o něm každý pověděl pár vět. U flétničky jsme navázali na naší uvítací báseň „Flétnička je samá dírka“, kterou si většina dobře pamatovala. Vysvětlili jsme si, proč se flétna nazývá zobcová a z kolika dílů se skládá. Všechny díly jsme si osahali, řekli si, jak se nazývají, vyzkoušeli na ně pískat ze všech různých úhlů a také si řekli o správném zacházení s nástrojem. Začali jsme už i s předškolákem, kde si holčičky pomocí pracovních listů procvičily grafomotoriku a počítání.
Velice děkujeme paní Filingerové za knížky, paní Mašinské za rajčata a panu Limberkovi za papíry.
Více fotografií najdete ZDE