Ve Čtyřlístku si jaro užíváme opravdu všemi smysly, a proto jsme v načatém tématu z minulého týdne dále pokračovali. Nejdříve jsme si zopakovali, co si děti zapamatovaly, např. jaké květiny můžeme na jaře vidět v trávě, jací ptáci se k nám vrací z teplých krajin, jaké svátky se na jaře slaví, co znamená aprílové počasí, apod. Přečetli jsme si z knihy „Ve školce je prima“ pár zajímavých jarních hádanek a trochu procvičili mozkové závity, děti s odpověďmi opět excelovaly. K jaru patří i oblíbená píseň „Jarní pohybová“, kterou jsme se s dětmi naučili a museli ji zpívat stále dokola. Abychom si uvědomili prostor kolem nás a procvičili prostorovou orientaci (jaká ruka je pravá/levá, kde je nahoře/dole, kde je pod/nad/uprostřed), tak jsme si nejdříve tyto různé směry vyzkoušeli prakticky a následně slovním diktátem i kresbou zaznamenali na papír a opravdu, každý z nás má jiné vnitřní představy a každé nakreslené sluníčko mělo úplně jinou energii. Obrázky jsme si navzájem prohlédli a zkontrolovali dle básně, zda jsou předměty na správném místě. Při písmenkovém pátku jsme postupovali už podle známého a dětmi oblíbeného scénáře, který jsme tentokrát obohatili i o různé logopedické říkanky na procvičení hlásky R a dokonce o jednu písničku. Nejprve ji děti pozorně poslouchaly a postupně se přidávaly ke zpěvu Jaromíra Nohavici a jeho písničce Metro pro krtky, kde se to hláskou R jenom hemží. 🙂
Více fotografií najdete ZDE