Po Velikonocích jsme se sešli v hojném počtu a se spoustou zážitků. Využily jsme tuto situaci k procvičení správného a samostatného vyjadřování a nechaly děti co nejvíce vyprávět. K těmto příležitostem nám ve školce slouží “mluvící kámen”, při jehož použití se dodržují daná pravidla. Mluví jenom ten, kdo drží kamínek v ruce a ostatní poslouchají. Kamínek putuje po kruhu od jednoho dítěte ke druhému, dokud se všichni neprostřídají. Děti si tak procvičí nejen slovní zásobu a vyjadřování, ale i trpělivost a naslouchání druhým. Toto ale jenom předcházelo spoustě dalších jarních činností, do kterých jsme se minulý týden ponořili. Zopakovali jsme si znaky nejenom jara, ale všech dalších ročních období a poté jsme se naučili další jarní písničku – tentokrát o pampeliškách. Díky ní jsme si začali vyprávět o včeličkách a také si na ně hned zahráli. Děti se rozdělily do skupinek podle barev a na pokyn musely sbírat pyl (víčka od PET lahví) na kytičkách jejich barvy a ty potom nosit do stejně barevného úlu. Po správném roztřídění jsme ještě s víčky procvičovali různými dalšími úkoly předmatematické dovednosti a jemnou motoriku. Pro děti jsme připravily i pracovní listy s jarními kytičkami, kde se učily počítat a procvičily si grafomotoriku. Na závěr jsme z ruliček od toaletních papíru vyráběli motýly. K inspiraci jsme využili krásně malované karty motýlího kvarteta, které si děti prohlédly a pak se s chutí vrhly o práce. A jelikož to byla dost náročná činnost, musíme ji ještě v dalším týdnu odpoledne dokončit. Na závěr jsme si při poslechu jarních lidových písní společně zatančili.
Více fotografií najdete ZDE