Na povídání o rodině jsme plynule navázali povídáním o kamarádech. A začali jsme hned krátkou básničkou:
Kdo jsou kamarádi?
Lidé, co se mají rádi
a pomohou si bez řečí.
Je to krásná vlastnost člověčí.
V průběhu celého týdne jsme při různých činnostech trénovali velmi důležitý oční kontakt, vzájemnou toleranci, sociální citlivost a respekt. V rámci hudebních chvilek jsme hráli hru: “Jak se jmenuješ?”, kdy děti odpovídají zpěvem a vytleskáváním svého jména. Při tělovýchovných chvilkách jsme trénovali kutálení a chytání míčku, kdy měly děti za úkol předem správně pojmenovanému kamarádovi kutálet míček. Naučili jsme se také novou pohybovou hru se zpěvem: “Mám šáteček mám”. Společně jsme se snažili pomocí pohybu a mimiky vyjadřovat různé svoje pocity a u toho se i pořádně zasmáli. Vzájemné kamarádství ve Čtyřlístku jsme vyjádřili vytvořením společné koláže, kterou jsme si nazvali “Šťastné ruce”. Každé dítě si samo nebo s dopomocí obkreslilo a vystřihlo svou ruku, kterou jsme pak nalepili do kruhu. Připomněli jsme si kromě jiného, že ruce máme ve školce hlavně na hlazení a pomáhání kamarádům. Na naše předškolačky čekal pracovní list, kde měly najít na obrázku kamarádů hned 10 rozdílů. A protože jsou šikovné a bystré, podařilo se jim to na jedničku.
Více fotografií najdete >>> ZDE <<<