Jelikož čtení je jedna z nejdůležitějších věcí pro rozvoj slovní zásoby, fantazie, soustředění atd., věnovali jsme se ve Čtyřlístku tentokrát podrobně knížkám a všemu okolo nich. V rámci tohoto projektu jsme dokonce navštívili místní knihovnu – oddělení pro děti, abychom se s knížkami seznámili co možná nejblíže. Paní knihovnice dětem nejprve vysvětlila, co taková knihovna je, kdo do ní chodí, co všechno si v ní děti mohou půjčit. Potom si s dětmi povídala o tom, jak se mají správně ke knížkám chovat a jak s nimi zacházet. Velice naše děti pochválila, jak krásně s ní spolupracovaly a šikovně odpovídaly na její otázky. Na závěr této besedy pak dostaly děti volnou ruku ve výběru a mohly si mezi knížkami vybrat ty, které je nejvíc zaujaly a pořádně si je prohlédnout. A ty které se dětem líbily nejvíce, jsme si půjčili do školky, abychom s nimi dále pracovali. Další den ve školce jsme pak pomocí otázek a odpovědí shrnuli znalosti z knihovny, zkusili si sestavit z písmen název KNIHOVNA a z knížky Pohádky ovčí babičky přečetli první příběh. Děti si pak vybarvily záložku do svojí knížky. Předškolačky se učily pracovat s další pomůckou, kterou jsme pro ně v knihovně půjčily. Na kartách s různou tématiku plní úkoly na procvičení např.pozornosti, grafomotoriky, počítání, logiky atd. a po dokončení úkolu mají po otočení karty možnost ověřit si správnost. Přestože je práce s destičkou dost náročná, daří se jim dobře. 🙂
Více fotografií najdete >>> ZDE <<<