Barvy a tvary se vzájemně doplňují, proto jsme tato témata spojily do dvou týdnů.
Názvy jednotlivých barev jsme vytleskávaly a vyjmenovávaly k nim typické věci, květiny, zvířata a potraviny. Základní barvy jsme si zopakovaly na básničce o barvičkách, kterou jsme si pro lepší učení namalovaly dle obsahu na tabuli. Děti si losovaly barevné pastelky a k nim poté hledaly ve stejné barvě věci ve školce a to i při pohybové hře Pan čáp ztratil čepičku. Hned k několika úkolům jsme využily legové kostky (sestavování kostek podle předlohy, podle své fantazie, ale i k počítání). Hrou s hmatovým pexesem si děti zdokonalovaly svůj hmat, když se zavřenýma očima hledaly v sáčku dva stejné předměty. Do obručí třídily předměty ze třídy, které svým tvarem připomínaly čtverec, kruh a trojúhelník. K procvičování barev a tvarů nám dále posloužila hra Logico a Montessori pomůcky. Také při navlékání korálků děti trénovaly nejen barvy a tvary, ale i zručnost. Trochu ,,čarování“ jsme zažily při míchání základních barev ve sklenici s vodou, kdy děti s napětím čekaly, jaké nové barvy nám vzniknou. Vyrobily jsme si také krásné barevné vějíře, které si děti předtím pečlivě pomalovaly pastelkami. Tvar kruhu se nám výborně hodil k vytvoření velkých koláčů z papíru. Ty nejdříve děti vystřihly z tvrdého papíru, namalovaly temperovými barvami a poté je dozdobily jako při pečení opravdových koláčů, rozinkami nebo semínky ze slunečnic. Všemi těmito výrobky se můžete potěšit v naší šatně vyzdobené k Masopustu.
Více fotografií najdete >>> ZDE <<<