Hudba a muzikanti neodmyslitelně patří k Masopustu, proto jsme se tímto tématem minulý týden ve Čtyřlístku zabývaly. Nejprve jsme si vysvětlily, kdo to vlastně muzikant je, ukázaly si, správně pojmenovávaly a vytleskávaly názvy hudebních nástrojů. K obrázkům nástrojů děti hledaly a přiřazovaly správné dvojice. Naučily jsme se písničku Já jsem muzikant, při které se pohybem napodobuje hra na různé nástroje, což jsme poté využily k pantomimě, kdy děti hádaly, na který nástroj jejich kamarád hraje. Vysvětlily jsme si také, co je to houslový klíč a že odemyká písničky. Zároveň jsme si ukázaly a vysvětlily, jaké další klíče k odemykání existují ( od domu, od auta, k visacímu zámku, k zámku na kolo, francouzský klíč atd. ). Také jsme hledaly názvy nástrojů na předem určená začínající písmena. Abychom si také pořádně zazpívaly, využily jsme hru Pějme píseň dokola, při které si děti samy vyberou písničku, kterou potom zazpívají. Děti si také při zpěvu zahrály na Orffovy hudební nástroje. Hledaly jsme další písničky o muzikantech nebo o hudebních nástrojích a našly jich opravdu hodně (např. Stála basa, Muzikanti, co děláte?, Sedí liška pod dubem atd.). Nakonec jsme si ze dvou papírových talířků vyrobily vlastní hudební nástroj “rumbatalíř” – namalováním talířků temperou , nasypáním semínek slunečnice do jednoho z nich a slepením talířků k sobě. Kdo chtěl, mohl pracovat s třísložkovými kartami, kde se hledá podle vzoru nejen stejný nástroj, ale i jeho název. Děti si tento hudební týden moc užily. 🙂
Více fotografií najdete >>> ZDE <<<